my secret anime life

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av shin-chan - 3 maj 2011 20:26

  ÅHHHHH!

Jag vill gå på ett riktigt MAID CAFE!


Eller jobba på ett ^^


De har SÅ SÖTA uniformer

Av shin-chan - 3 maj 2011 20:21

 

Finns att köpa på lizlisa

Av shin-chan - 3 maj 2011 19:30

Hejhej


Det är många som ar undrat hur jag har fixat min blogg etc :)

Så jag tänkte visa hur jag gjorde, hopas ni fattar! ^^


Bakrund

1: Först av allt för enkelhetens skull väljer jag att ha vit bakrund för att

nr1 Ikonerna som jag använder mig av =  Har en vit bakrund. Så m jag skulle haft röd så skulle det varit en vit fyrkant runt ikonen.

nr2 så är det enklast att fixa den sortes heder jag vill ha om jag har vit bakrund.

För att jag vill tona ut bilden som ni ser ovanför så är det enklast att göra det om jag har vit bakrund.

Btw har alltså ingen toning eller blommor på sidan av headern eller så.


Länkar: bloggstyle.se


Header

2: Sen redigerar jag och fixar header. Då tar jag en bild från google som jag tycker är fin och redigera den på denna sidan:

picnik.com


Text färg osv.

3: Därefter fixar jag teckensnit och tecken färg osv. Om j då vill ha samma färg som tex. rubriken på min header så går jag bara till picnik.com (där jag gjorde headern) DOCK måste du göra detta NÄR du håller på med header på PICNIK. AJA då markerar jag texte jag skrivit (när jag valt färg) och kopierar färg koden (siffrorna/bokstäverna)och går till text´snit färg osv. klickar på att välja färg på texten. Där finns det en vit ruta. Ta bort det sm redan står och kistra in den från piknic KLART!


4: Meny avdelningar

Den rullande texten fixade jag på sidan

bloggstyle.se

För att fixa det så skapade jag en menyavdelning med TEXT OCH HTML KOD!!!!

Mycket viktigt när det är html kod!

Sean gjorde jag bara som  det stod på sidan och klistrade in koden i nyn grejset. Dock måste man ha en rubrik, men ta bara någon det kvittar vad.

Den blinkningen med I LOVE COMETS gjorde jag nästan likadant på. Kopieade den härifrån:

bloggstyle.se 

MEN nu behöver du inte ha TEXT OCH HTML KOD!

Utan du bara väljer text och bild. Sedan kopierar du blinkningen och skriver rubrik KLART!

Dessa japanska ord och grisarna (tar de japanska orden föst) de sökte jag bara å google så hittade jag dom. Då gjorde jag en menyavdelning med text och bild. Sedan skrev jag bara orden på RUBRIKEN! Grisarna kopierade jag från:

bloggstyle.se

och klistrade in där text/bild ska vara, sedan klart!


5: Muspekare

Muspekaren fixade jag på sidan:

boggstyle.se

Jag gjorde som de stod, sedan kopierade jag html koden som kom fram sen. Jag skapade enmenyavdelning med TEXT OCH HTML KOD!

Klistrade in koden + någon rubrik och WOALLA!

OBS glöm inte läsa vidare vad ma ska göra, det står nämligen va man ska ta bort så man slipper reklamen som poppar upp när man har den muspekaren!


Jag tror det var allt! :3

Om jag har glömt något så säg till!

 


Av shin-chan - 3 maj 2011 19:22

  

Av shin-chan - 3 maj 2011 19:18


SÅ FIN! :3

Av shin-chan - 3 maj 2011 19:03


Dag  9 - sorgligaste anime scenen ever!


Saya Dies


Av shin-chan - 3 maj 2011 11:11

FORT!!


Hejhej (måste snabba mig nu är i skolan!)


Sitter och deppar för att det SNÖAR ute! -.-


Har värsta träningsverken från igår haha ^^


Har haft engelska natonella, det gick mycket bra för mig tror jag :3


JAPP måste gå nu, läraren kommer!!! ^^


P.S kommer uppdatera MKT SEN! <3

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Skapa flashcards