my secret anime life

Alla inlägg den 22 april 2011

Av shin-chan - 22 april 2011 21:18

Tokyo Mew Mew

 

Förväntningar/Handling:

Efterom att detta var den FÖRSTA mangan jag läste så förväntade jag mig inte något speciellt ^^ Jag visste helt enkelt inte vad manga var för något!

Tokyo Mew Mew handlar om 5 tjejer som av misstag fick i sig DNA från 5 olika utrotningshotade djur! Detta skulle vara ett exprement, men en jordbävning gjorde så att dom fick dessa ''superkrafter''. Ichigo träffar Roy som är ''ledare'' för exprementet och förklarar för henne vad som har hänt. Han säger att hon och 4 kompisar till ska rädda jorden från Chimärdjur som utomjordnngar har placerat ut! Hur ska Ichigo klara allt detta och hålla det hemmligt för hennes omgivning och Momaysa som hon är kär i!? Det blir ett farligt men roligt äventyr!


Kommenar

När jag först läste serien tyckte jag den var DUNDERBRA! Men sen har jag fåttliite mer erfarenhet X) Denna serie tycker jag passar till lite yngre, den är en klassiker med superhjältar och ''ondingar''. Så det är ganska lätt att lista ut vad som kommer att hända. Men jag tycker ändå att den är mycket rolig, trevlig och ''spännande''.

 

Serien får:

Sidor ni kan kolla/läsa serien på:

ytoutube

animefreak

eatmanga

 

OBS

Efter att manga serien är slut finns det 2 ''a'la mode'' böcker som fortsätter serien. Dessa heter Tokyo Mew Mew a'la mode.

:)

Av shin-chan - 22 april 2011 21:05

5

 

  Usui från Maid Sama

 

4

 

 

Ikuto från Shugo Chara

 

3

 

Train från Black Cat

 

2

 

 

Chika från Zombie Loan

 

1!!!!

 

Dark från DN-Angel

 

Jag vet, lite random ^^ Men ändå!! ALla har ju olika åsikter ellerhur? Och det är ju tur det! ;D

 

Av shin-chan - 22 april 2011 16:32

Sitter här och lyssnar på music


Kom på (smart som jag är..) Att bibblan är stängd ÄNDA TILLS TISDAG (eller måndag??) XD PANIK TYP!


Ska hänga med pappa och köpa godiz snart  MUMS!


Är sugen på att se den nya pirates of the carabbean filmen!! LOVE IT!!


Btw DENNA ÄR SUPERSÖÖÖÖÖT! Vill haa


finns att köpa på kawaiidesign.se

 


JAG VILL HA DEN VITAAAA!!!!!

Av shin-chan - 22 april 2011 13:43

Helooo :3


Sitter här med emma!! Slappar barraa -.- kommer antagligen göra det heeela dagen hehe ^^


MEN jag ska åka till bibblan och hämta 2 reserverade böcker :DD

Ska även låna lite manga såklart! :)


Det var enormt ös på konserten igår btw! HAHA tinnitusen har lyckligtvis gått bort ^^


Haha emma säger att jag ska åka på cosplay så ska hon ta kort!! Vet inte om jag vågar det XD


 



Haha :) Små cosplayare är ändå sötast!!!    


Av shin-chan - 22 april 2011 01:37

 

HAHA emma valde en bild på en häässttt! ^*^ Hone galen i dom ^w

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Skapa flashcards